lördag 20 januari 2018

Mega vego

Mega vego är den tredje vegetariska kokboken från Sara Ask och Lisa Bjärbo och innehåller recepten från de båda tidigare böckerna Mera vego och Ännu mera vego plus flera nya recept. Jag har bara bläddrat lite i de tidigare böckerna och tyckt att de varit intressanta, men det har inte blivit av att jag lagat något från dem. Jag har funderat ett tag på att försöka äta mer vegetariskt och Mega vego är en utmärkt kokbok för att få inspiration till enkla vardagsrätter. De senaste veckorna jag har provlagat flera av recepten och de flesta av dem har varit riktigt goda. Det finns även flera recept som jag tänker att provlaga framöver, men som jag inte hunnit med än. Plus att jag kommer att laga en del recept igen. Jag har i alla fall fått en massa ny inspiration i matlagningen genom boken.


Ordfront skickade boken

Pasta rosso med vitlöksfrästa champinjoner, det första receptet som jag provade och som blev jättegott

Lasagnen med aubergine och zucchini är en ny favorit

Kikärtscurry med jordnötssmör och banan är en riktigt höjdare

Tortellini med sås på rostad paprika

Inga kommentarer: