torsdag 28 december 2017

Helgfrågan v. 52

Det har blivit torsdag och dags för årets sista helgfråga hos Mias bokhörna

Hur sammanfattar du ditt bokår?
Jag tycker att jag har haft ett bra bokår där jag läst fler böcker än någonsin, det är en bit över 100 men jag har inte den exakta siffran just nu (dessutom så är ju året inte slut riktigt än). Det har också varit ett år med många bra böcker och flera nya bekantskaper då jag läst ovanligt många debutanter. Jag kommer den närmsta tiden att sammanfatta året på lite olika sätt, så om man vill ha lite mer detaljerade redogörelser för året kan man hålla utkik här.

Bästa boken du fick i julklapp?


Eftersom jag bara fick en bok i julklapp i år så är det en väldigt enkel fråga att svara på, Poems of Inspector Chen av Qiu Xiaolong.

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

intressant julklapp!

Mrs Calloway sa...

jag ska också försöka summera vid årets slut. fin julklapp!

Sara Pepparkaka sa...

Vilken intressant julklappsbok!

Boklysten sa...

Den julklappsboken är jag nyfiken på.

Lottens bokblogg sa...

Den där serien är jag nyfiken på!

Klimakteriehäxan sa...

Jag är förtjust i inspector Cheng men vågar man verkligen sig på hans poesi???

[Anna] sa...

Det ska bli intressant att läsa din mer detaljerade summering! :)

Bokdamen sa...

Snygg julklapp! Tänkt också att det ska bli summeringar och listor på favoritböcker framöver :)

Lena sa...

Den boken ser intressant ut.

Mia Eggimann sa...

Den boken känner jag inte alls till.

FrökenChristina sa...

Det lät som en mycket intressant bok. Hoppas den är riktigt bra.

Åsa sa...

Kände inte till den boken. Alltid spännande att läsa debutromaner för övrigt, och böcker av tidigare oprövade författare, ofta får man nya favoriter. :)