måndag 21 augusti 2017

Efter sommar-enkät

Eftersom sommaren nu är (typ) över och eftersom jag gillar enkäter så hänger jag på efter sommaren-enkäten som jag hittade hos Sofies bokblogg.

Hur blev din lässommar?
Oväntat bra faktiskt eftersom jag jobbar heltid hela sommaren. Tyvärr har det inte blivit så många långa lässtunder på balkongen som jag önskat eftersom vädret inte visat sig från sin bästa och varmaste sida.

Läste du det du hade tänkt? Mer eller mindre?
Jag har nog läst mer än jag trott, fast kanske inte riktigt de böckerna som jag trodde.

Vilken var den bästa boken du läste?
Helt klart Ett litet liv av Hanya Yanagihara

Någon bok som blev en besvikelse?
Nej, jag hade turen att inte råka ut för någon större besvikelse

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Ja, flera stycken. Typ hela högen med olästa böcker om jag ska vara ärlig.

Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Ja, jag har köpt några pocketböcker som jag tänker läsa på min i inplanerade resa september, bland annat Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Jag ser främst fram emot Elin Olofssons nya roman Krokas och John Ajvide Lindqvists X – den sista platsen, som är den avslutande delen i trilogin som inleddes med Himmelstrand och Rörelsen.

Något annat du ser fram emot i höst?
Ja, att även jag får vara ledig lite grann då jag åker till Mallorca en vecka i september och att jag börjar på ett nytt jobb (tillsvidare tjänst så att även jag får vara ledig nästa sommar).

2 kommentarer:

Vargnatt sa...

Tillsammans är man mindre ensam vill jag läsa nån gång :) Såg filmen innan jag visste att det var en bok och den tyckte jag mycket om.

Madde sa...

Nä det har inte varit så många stunder man kunnat läsa utomhus. Har saknat de där varma sommarkvällarna som inte blev så många i år.