fredag 23 juni 2017

Bokbloggsjerka 23 – 26 juni

Det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka och veckans fråga är ganska enkel att svara på
Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?


För säkerhets skull räknade jag och det visade sig att den författare som jag har flest böcker av är Vilhelm Moberg med 14 böcker, fast flera av dem är olästa. Eftersom jag gillar Moberg har jag samlat på mig böcker av honom genom åren. God tvåa är Joyce Carol Oates med 10 böcker (plus några e-böcker) och där har jag läst alla utom en.

11 kommentarer:

Bokdamen sa...

Trevlig att ha Vilhelm Mobergs böcker i hyllan. Tror jag har någon enstaka bok nånstans.

Monika sa...

Jag har bara Utvandrarsviten av Moberg, har aldrig kommit längre än så, men den var jag bara tvungen att äga.

Lena sa...

Av Moberg har jag bara Utvandrar-sviten just nu. Av Joyce Carol Oates har jag faktiskt köpt på mig några böcker men inte läst någon ännu.

Mrs Calloway sa...

har någon Moberg och någon Oates. har läst flera av dem båda. senast Din stund på jorden av Moberg i läsecirkeln. alla älskade den

Marias bokhylla sa...

Vet att jag stod med Utvandarserien i handen för någon bokrea sen, men köpte dem aldrig.

Oates har jag e bok av, som jag aldrig har läst. Köpte den inte ens själv, utan fick den av något exs mamma (innan han blev ett ex då). Hehe, den hade jag till och med glömt bort.

[Anna] sa...

Det är ju viss skillnad om man ska nämna den man har läst flest av eller den författare man äger flest böcker av :)

Åsa sa...

Utvandrareposet finns i varje fall, hälften läst. Oates bara läst en Novellix av.

Robert W sa...

Jag har läst en del av Moberg, men jag har lånat dem på biblioteket. Fast jag har Det gamla riket.

Saras Bokhylla sa...

Har själv bara Utvandrarserien av Moberg, hittills har jag bara läst första boken. Själv är det J K Rowling den författaren som har flest böcker i min bokhylla

Sara Pepparkaka sa...

Vilhelm Moberg finns inte alls i min hylla..

Lottens bokblogg sa...

Vilhelm Moberg ja, vi har några samlingsvolymer, så det är ju lite svårt att räkna där.