onsdag 24 maj 2017

Jag fann dig

På en strand i East Yorkshire hittas en man som tappat minnet och som inte vet vem han är eller hur han kommit dit. När den ensamstående mamman Alice hittar mannen tar hon med honom hem trots att hon inte vet någonting om honom. Samtidigt sitter den unga Lily i sin nya lägenhet i Surrey och väntar på sin man som en dag inte kommer hem från jobbet. De har varit gifta i tre veckor när han försvinner och när hon anmäler försvinnandet till polisen säger de att han existerat.


Jag fann dig är den senaste boken från den brittiska författaren Lisa Jewell och den skiljer sig från hennes tidigare böcker så det är mer av en thriller än en feelgood-bok (även om den förra boken Flickorna i parken också hade sådana inslag). Jag har gillat Jewells böcker länge och är även förtjust i thrillers, men jag inte särskilt förtjust i kombinationen. Historien börjar ganska lovande, men det dröjer inte särskilt länge förrän historien blir lite för mycket och på slutet spårar det ut lite väl mycket för min smak. 

Inga kommentarer: