tisdag 28 februari 2017

Tematrio - bara brittiskt

Den här veckan är det brittiskt tema i Lyrans tematrio,
Berätta om tre riktigt bra brittiska romaner/författare!

När det handlar om brittiska författare är det svårt att hoppa över Jane Austen och även om jag tycker det mesta som hon har skrivit, så har ändå Northanger Abbey seglat upp som en favoritbok på senare tid.

Det är ingen större hemlighet att jag är väldigt förtjust i Peter Robinsons serie om DCI Alan Banks, även om jag inte tyckt lika bra om alla 23 böckerna.


En brittisk författare som blivit en favorit på senare tid är Lucy Dillon, som jag tycker är en av de bästa inom feelgood-genren. Den av hennes böcker som gjort störst intryck på mig är Hundra omistliga ting.

6 kommentarer:

Boklysten sa...

Dillon läste jag nyligen en annan bok av och den boken tyckte jag om

Evelina Nilsson sa...

Har läst två riktigt bra böcker av Dillon, måste se till att läsa fler :)

Åsa sa...

Har av Dillon läst Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, tyckte väldigt mycket om den. :)

Sara Pepparkaka sa...

Det var nog svårt att begränsa sig till tre!

Monika sa...

Lucy Dillon fick vara med även hos mig :)

Midnattsord sa...

Tre riktigt bra författare som jag gärna läser mer av =)