måndag 16 januari 2017

Tematrio - Saker som är mjuka

Lyrans tematrio är tillbaka efter ett jul- och nyårsuppehåll och den här gången är det ett lite klurigt tema,
Berätta om texter som har någon mjuk sak i titeln!

Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter är en fin berättelse om sorg.

Fröken Smillas känsla för snö är Peter Høegs mest kända bok och är som en deckare. Plus att man få tänka fluffig nysnö och inte de mer aggressiva varianterna.


Dimmornas lek är en av Kate Mortons underbara böcker (och dimma var det mest mjuka jag kunde komma på i titel som jag läst de senaste åren). 

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Bra passande trio!

Robert W sa...

Vackra boktitlar.

Boklysten sa...

Fröken Smilla är den enda jag läst av böckerna i din trio. De två andra blir jag lite sugen på, titlarna är så fina.

Sanna sa...

Jag har läst om Max Porters bok men inte kommit mig för att leta rätt på den. Borde jag alltså göra det?

Ugglanoboken sa...

Jag funderade också på att ha med snö i min trio, men sen blev det annat. Max Porters bok älskar jag, så ja, Sanna, den borde du leta rätt på :-)

Sara sa...

Minns att en kompis hade med sig Fröken Smillas känsla för snö på en resa och hon gillade den inte alls så då blev jag avskräckt! Sorgen bär fjäderdräkt är jag nyfiken på.

Unknown sa...

Fina titlar. Max Porter vill jag väldigt gärna läsa, har hört så mycket fint om den.

Mia Eggimann sa...

Bra trio, känner till alla.

Mrs Calloway sa...

Dimmornas lek tänker jag läsa. Max Porter ligger i läshögen.
Fröken Smilla har jag läst

Klimakteriehäxan sa...

Smilla gillade jag, trots att den tappade lite mot slutet ...

Åsa sa...

Känner till men inte läst. Morton kan vara bra. :)

Lena sa...

Tre böcker som jag är sugen på att läsa.