tisdag 11 oktober 2016

Lite nya böcker

Idag var jag förbi biblioteket efter jobbet och tanken var att det skulle vara en första träff i en ny bokcirkel som satts ihop efter att man fått lämna en intresseanmälan på bibliotekets hemsida, men eftersom vi bara var två som dök upp så får vi se om det blir någon cirkel. Jag kunde dock hämta ut Sara Lövestams nya ungdomsbok Skarven som jag reserverat. Plus att biblioteket den här veckan hade utförsäljning av gamla böcker och jag hittade ett väldigt fint exemplar av Jonas Hassen Khemiris Montecore - en unik tiger för 5 kronor.

När jag kom hem möttes jag av ett bokpaket som innehåll två feelgoodböcker som jag vunnit hos Kulturkollo, På andra sidan gatan av Anne Liljeroth och Mindfulness för losers av Christoffer Holst, en bok som jag är väldigt nyfiken på.

Inga kommentarer: