torsdag 29 september 2016

Tematrio - höstfärger i titeln

Det är lite senare än vanligt under veckan, men här kommer i alla fall mitt svar på Lyrans tematrio, den här gången med ett oläst tema.

Det är snart oktober och definitivt höst. Bra, hösten är min favoritårstid, särskilt när den är så fin som årets har varit. Extra mycket tycker jag om att promenera och sparka i höstlöv. Dessutom är träden så fina när lövens färger skiftar till gult, orange, rött och brunt. Och om dessa färger handlar veckans tema. Berätta om tre böcker som har någon av höstens färger i titeln! Var så långsökta ni vill i era tolkningar.

Ett öga rött är den fantastiske Jonas Hassen Khemiris debutroman, som av vid det här laget stått oläst i min bokhylla ganska länge. Men en vacker dag kommer jag att läsa den.

Hittills så har jag gillat det jag läst av Chimamanda Ngozi Adichie och jag vill läsa alla hennes böcker, inklusive En halv gul sol.


En annan bok som jag inte läst, men vars titel innehåller en höstfärg, är Piper Kermans Orange is the new black: mitt år i ett kvinnofängelse.

Inga kommentarer: