fredag 5 augusti 2016

You had me at hello

Mitt i ännu ett gräl under bröllopsplaneringen får Rachel nog och bestämmer sig för att det är dags att göra slut och slå upp förlovningen med sambon Rhys. I förvirringen som uppstår efter det spontana beslutet ser Rachels framtid suddig ut och inte blir det lättare av att hon får veta hennes ungdomskärlek Ben flyttat tillbaka till staden. När Rachel lyckas planera in ett slumpartat möte med Ben är det tio år sedan de senast sågs och när de träffas kommer alla känslorna tillbaka. Det verkar som att Ben inte ser henne som något mer än en vän och dessutom så är han gift med en perfekt kvinna.

You had me at hello är den andra boken som jag läser av Mhairi McFarlane och jag tycker inte att den är lika bra som den förra jag läste, Det är inte jag, det är du. Jag vet inte vad det, men det känns som att det är någonting som saknas i boken som gör att inte dras in i boken trots att det finns både humor och en i grunden hyffsat intressant berättelse. Även om jag inte var så förtjust i boken så kommer jag i alla fall att läsa även Från och med du av McFarlane (den ligger nämligen och väntar i att läsa-högen).

Inga kommentarer: