tisdag 7 juni 2016

Veckoutmaning: Favoritskogen

Den här veckan har Kulturkollo skogen som tema, vilket även går igen i veckoutmaningen.
Det finns så många fina skogar här i världen. Veckans utmaning består i att visa upp en bild på just din favoritskog.

Ifall det är någon som missat det, så kan jag berätta att Norrlands inland innehåller en hel del skog, vilket gör att jag varit omgiven av skog nästan hela mitt liv. Under barndomens bilsemestrar så började de alltid med ungefär 30 mil skog innan vi kom söder om Orsa och fick se lite civilisation (de där sista 30 milen på hemvägen var lite sega och enformiga).



Även om jag hade den riktigt skogen runt hörnet när jag växte upp så tillbringade jag många timmar med låtsas vara i Mattisskogen med Ronja Rövardotter tillsammans med en kompis. Eftersom jag inte har något kort på skogen där vi lekte, så har jag tagit en bild på skogen som omger Ristafallet, där man spelade in scenerna vid Glupafallet i filmatiseringen. För mig som älskade både filmen och boken om Ronja var det en höjdare att passera Glupafallet på vägen till stugan.

4 kommentarer:

Monika sa...

Och jag som tyckte att vi hade mycket skog runt oss där jag växte upp ;)

Lotta sa...

Ja de här Norrlandsskogarna.... ;) Tänk att de tar aldrig slut.

Boklysten sa...

De där Norrlandsskogarna gör faktiskt att jag känner mig hemma när jag kommer dit upp.

Anna sa...

Mattisskogen tänkte jag inte ens på! :)