tisdag 21 juni 2016

Veckans utmaning: Plågsamma sommarförsök

Den här veckan handlar om sommarplågor hos Kulturkollo och veckans utmaning handlar om de musikaliska plågorna.

Veckans utmaning är uppdelad i två delar:
Den första går ut på att presentera en sommarplåga från ditt förflutna och berätta om ditt förhållande till låten (kan vara hatkärlek, kan vara enbart plågsamt eller du kanske har ett fantastiskt sommarminne till låten).
Även om det säkerligen finns en hel del sommarplågor som jag glömt bort, men troligtvis kan sjunga med i, så har jag inget särskilt förhållande till sommarplågor. En som jag däremot minns är När vi gräver guld i USA med GES, vilket var soundtracket till den varma sommaren 1994.

Den andra handlar om att sia den närmsta framtiden. Vilken låt tror du blir 2016 års sommarplåga?

Eftersom jag väldigt sällan lyssnar på ny musik som inte är gjord av någon av mina gamla favoritartister, så är jag egentligen fel person att svara på frågan. En låt som jag hoppas kommer att spelas mycket i sommar är Justin Timberlakes Can’t stop the feeling, en låt som det är svårt att stå stilla till. Jag är egentligen inte något större fan av Timberlakes musik, men den här låten är svår att motstå.


3 kommentarer:

Boklysten sa...

GES låt hörde man ju överallt tills man var färdig att kräkas. Jag blev helt ställd häromåret när jag hörde den med Amanda Jenssen häromåret.

Monika sa...

Men... När vi gräver guld i USA, det är ju soundtracket till VM-bronset. Man MÅSTE ju älska den låten ;)

FrökenChristina sa...

Jag är förvånad att den inte dykt upp än. Den brukar komma fram när Sverige spelar fotboll i mästerskap. Så, en klassiker men jag klarar av den.