fredag 10 juni 2016

Bokbloggsjerka 10 – 13 juni

Det är fredag dags för veckans bokloggsjerka.
Denna vecka undrar Mia Eggiman vad vi tycker om recensionsexemplar i e-pub format och pdf?


Jag har ingenting emot recensionsexemplar i e-pub, de tar inte upp någon plats här hemma, är smidiga att ladda ner och jag tycker att det är smidigt att bära omkring på och läsa på min e-boksläsare. Däremot så är jag inte särskilt i pdf eftersom det inte går lika bra ihop med min e-boksläsare eftersom man inte kan anpassa storleken på texten på samma sätt.

12 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag kan inte heller ha pdf i min läsplatta men föredrar Inbundet.

Monika sa...

pdf-filer läser jag inte längre. Jag blev alltid så irriterad på dålig formatering och att det inte gick att ändra typsnitt/storlek och jag ska inte behöva bli irriterad när jag läser :)

bloggbohemen sa...

Jag gillar inte heller pdf.

Hanneles bibliotek sa...

i min mini iPad har jag både och.

Klimakteriehäxan sa...

Undrar om det är enkelt att konvertera pdf till e-pub?

Boklysten sa...

Pappersformat är vad som gäller för mig.

Johannas deckarhörna sa...

Nej pdf är inget att ha.

Vargnatt sa...

Pappersformat för mig :)

Lena sa...

Tycker också att e-pub går bra.

Lotten sa...

Nej, PDF funkar inte alls!

Åsa sa...

Pdf är knepigt, lätt att reta sig på. Fungerar inte bra på min platta heller.

Evelina Nilsson sa...

Har faktiskt aldrig testat att föra över pdf till min läsplatta, men håller med om att det är smidigt att läsa E-pub!