onsdag 27 april 2016

Öppnas i händelse av min död

Cecilia Fitzpatrick lever det perfekta livet i Sydney med sin man, John-Paul, och deras tre döttrar, hon är engagerad i barnens skola, tar hand om alla, har perfekt ordning på tillvaron och är en framgångsrik försäljare av tupperware. Den dagen hon hittar ett brev adresserat till henne från hennes man att öppnas efter hans död. Brevet innehåller John-Pauls mörkaste hemlighet som hotar att rasera både hela Cecilias liv och även andras liv.


Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty är en bok funnits på min radar sedan den kom ut på svenska för ungefär ett år sedan, men det har inte blivit av att jag läst den förrän nu. Efter att ha hört en hel del bra om boken så kan den tyvärr inte riktigt leva upp till mina förväntningar. Även om boken byggen på en bra idé, så tyckte jag att det dröjde för långt in i boken innan det hände något och att man fick följa personer som inte riktigt förde handlingen framåt. 

Inga kommentarer: