fredag 29 januari 2016

Bokbloggsjerka 29 januari – 1 februari

Det har äntligen blivit fredag och det betyder att det blivit dags för veckans bokbloggsjerka

Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Jag har definitivt läst böcker det hänt någonting oväntat och oftast tycker jag att det känns positivt att allt inte är som det verkade, men jag kan inte komma på någon specifik titel (fast det kanske är lika bra om det är någon som inte läst just den boken). Men i bland så blir det bara för mycket, som i Belinda Bauers Skuggsida, där det är en vändning som jag inte uppskattade.

14 kommentarer:

Monika sa...

Skuggsida ja, den har jag läst och jag håller med. Visst är det bra med överraskande, men det får inte bli för mycket.

Robert W sa...

Den boken har jag inte läst, men jag får tro dig på ditt ord ;)

Hanneles bibliotek sa...

tack för varningen :)

[Anna] sa...

Ja det är verkligen både på gott och ont det där med överraskningar i böcker :)

Vargnatt sa...

Den har jag inte läst ännu :)

Mia Eggimann sa...

Jag tror inte jag läst den än.

Boklysten sa...

Oftast tycker jag det är positivt att det händer nånting oväntat men ibland kan det bli för mycket.

Johannas deckarhörna sa...

Just ja, Skuggsida minns jag att jag inte heller blev särskilt glad åt upplösningen i ;)

Madde sa...

Den har jag inte läst! Kanske lika bra :)

Lena sa...

Har bara läst Mörk jord av Belinda Bauer. Den tyckte jag var otroligt bra. Skall bli spännande att se vad man tycker om Skuggsida.

Lotten sa...

Den boken gillade jag. Men inte slutet!

Cissi sa...

Jag har blivit alldeles för känslig och mesig för Belinda Bauers böcker. Jag försökte med Mörk jord men slutade mitt i eftersom jag bara väntade på något hemskt inte kunde njuta.

Mrs Calloway sa...

har läst något annat av Belinda Bauer som jag tyckte var jättebra

Mats Löfström sa...

Prova att läsa "En enkel uppgradering" av Mats Löfström där det mesta vänds upp och ner.