onsdag 12 augusti 2015

Sista brevet från din älskade

1960 vaknar Jennifer Sterling upp på sjukhuset efter bilolycka och minns ingenting av sitt liv, inte olyckan och inte sin man. Hon känner sig som en främling i sitt eget liv tills hon hittar ett passionerat brev som är undertecknat av en B och som ber henne lämna sin man för att följa med honom. Fyrtio år senare råkar journalisten Ellie hitta samma brev i arkivet på tidningen som hon jobbar på. Ellie blir besatt av historien och bestämmer sig för att ta reda vilka personerna bakom brevet var.


Sista brevet från din älskade är den andra boken som jag läser av den väldigt populära Jojo Moyes och det är nog den sista jag läser av henne. När jag för ett tag sedan läste Livet efter dig så blev jag lite besviken på förutsägbarheten, men tänkte att Moyes förtjänar en andra chans. Ganska länge håller historien ganska bra och känns ganska trovärdig, men på slutet när allt blir klibbigt sockersött så blir jag less och önskar att det funnits lite mer olycka kvar.

Inga kommentarer: