onsdag 15 juli 2015

Slutet på Harry Potter-lyssningen

Jag har nu lyssnat klart på Harry Potter and the deathly hallows och är därmed även klar med sommarprojektet samtliga Harry Potter-böcker med Stephen Fry som inläsare. Denna sjunde och sista bok skiljer sig från de tidigare genom att Harry, Ron och Hermione inte återvänder till Hogwarts för sitt sista skolår, utan går istället under jorden för att kunna besegra Voldemort och de förstöra de ställen som han gömt delar av sin själ på. Det hela kulminerar i ett gigantiskt slag mellan de onda och de goda på Hogwarts där Neville Longbottom får kröna sin resa genom att bli hjälte.

Även om jag bitvis tyckt att böcker varit lite väl långa och att man hade kunnat redigera ner dem något, så har det ändå varit en trevlig upplevelse. En stor del av upplevelsen har varit Stephen Frys fantastiska inläsning som verkligen gav liv åt berättelsen, han är nu en av mina favoritinläsare.


Nu ska jag istället lyssna ikapp årets sommarpratare och lite andra poddar som samlats på hög medan jag varit i Harry Potters värld. Kan även hända att jag försöker snoka reda på någon mer bok som herr Fry läst in.

Inga kommentarer: