lördag 27 juni 2015

Kvinnan på tåget

Varje dag åker Rachel samma tåg och ser ett ungt par som bor i ett av husen, hon kallar dem för Jess och Jason och i hennes huvud så lever de ett perfekt liv. En dag ser Rachel något som chockar henne och kort därefter försvinner kvinnan spårlöst. När Rachel berättar vad hon sett så är hon inte längre kvinnan på tåget, utan dras in i historien.


Kvinnan på tåget är en av vårens stora snackisar när det gäller spänningslitteratur och nu har det blivit min tur att läsa den. Enligt min mening så började boken lite segt för att sedan ta sig när spänningen stegrades, tills det på slutet blev lite för mycket. Även om jag kanske inte tyckte att boken riktigt levde upp till hypen och mina förväntningar så tyckte jag om den och i princip sträckläste den på en dag.

Inga kommentarer: