torsdag 11 juni 2015

Harry Potter-lyssning del 1

I min omlyssning av Harry Potter-böckerna så har jag nu lyssnat på de två första delarna (Harry Potter and the philosopher’s stone och Harry Potter and the chamber of secrets) och kommit en bit in i den tredje boken (Harry Potter and the prisoner of Azkaban) och kan inte sluta lyssna på böckerna. Trots att jag både läst böckerna och sett filmerna tidigare och kan berättelsen så är jag helt fast, till stor del beroende på Stephen Frys fenomenala inläsning som väcker karaktärerna till liv och håller liv i spänningen.

När jag nu återvänder till böckerna efter att läst hela serien så ser jag andra saker, som att Harry kommer undan med en hel del eftersom det känns som att Dumbledore vill att han ska få träning innan han blir tvungen att ta sig an Voldemort i en kamp på liv och död. Sedan så har jag tänkt på hur illa familjen Dursely behandlar, vem låter ett barn bo i en skrubb i flera år och ger honom gamla sockar i julklapp utan att någon granne eller annan vuxen reagerar.

Jag återkommer med fler rapporter allt eftersom.

Inga kommentarer: