lördag 24 januari 2015

Livet efter dig

När Lou Clark blir av med sitt jobb på ett café så får hon arbete som sällskapsdam till den totalförlamande Will Traynor. De två kan inte vara mer olika, hon hjälper till att försörja föräldrarna, medan han kommer från en välbärgad familj och som var en atletisk och framgångsrik affärsman innan sin olycka. Till en början vet inte Lou hur hon ska hantera den dystre och oförskämde Will som bestämt hur han vill avsluta sitt instängda liv. Tillsammans kommer de att förändra varandras liv.


Jag har länge hört talas om Jojo Moyes och att hon skriver bra må bra-böcker som jag varit sugen på att läsa. Livet efter dig bytte jag åt mig på förra årets bokresa och nu har det äntligen blivit av att jag läst den och tyvärr så är jag inte så imponerad av den. Det är visserligen en trevlig liten historia, men den är ganska förutsägbar och lite tråkig. Det har varit trevligt att stifta bekantskap med Moyes, men jag kommer troligtvis inte att läsa några fler av hennes böcker.

2 kommentarer:

Lena sa...

Har den här boken på läsplattan. Ser så fram emot att läsa den.

bloggbohemen sa...

Jag älskade den boken, men när jag försökte läsa Sophies historia av samma författare tyckte jag inte alls om den boken. Feelgood är ju inte riktigt min favoritgenre så det blir nog inte fler Moyes för mig heller.