fredag 20 juni 2014

Nämn en tv-serie 14

14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på?

Jag tittar på en rad olika tv-serier mest hela tiden, men den senaste tiden har jag gjort två nya, underbara upptäckter. Först var det danska kostymdramat Badhotellet, som utspelar sig på ett badhotell på Jylland under sommaren 1929. Lite som Dowton Abbey, fast i mindre skala och inte fullt lika stelt. Den väckte även en önskan hos mig att tillbringa semestern på ett badhotell med helpension för sju kronor per person och natt. Som tur är håller de på att spela in en andra säsong just nu nere i Danmark och det är bara att hoppas att den kommer att visas även på svensk tv.


En annan nu bekantskap bland tv-serier är den brittiska sit-comen Miranda, som hamnade framför för ett par veckor sedan och som jag gillade från första skrattet (den har bjudit på väldigt många skratt för min del). Egentligen så är jag inte så förtjust i humor där folk ramlar från stolar, men här fungerar det utmärkt. Finns både på SVT Play och Flow, så det är bara att gå in och titta. 

Inga kommentarer: