fredag 2 maj 2014

Bokbloggsjerka 2 – 5 maj

Det har blivit fredag (även om det inte riktigt känns som fredag eftersom jag var ledig igår) och det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka.

 Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år? 


I år har jag inte hunnit läsa så väldigt många böcker än så länge, men de jag har läst har hållit en hög klass och jag har lyckats undvika dåliga böcker. Den bok som jag tycker har varit snäppet bättre än de andra är Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson (vilket även råkar vara den senaste utlästa).

18 kommentarer:

Monika sa...

Den boken har synts väldigt mycket på många bokbloggar.

Anonym sa...

Alla skriver så mycket bra om denna, att jag blir mer och mer nyfiken :-)

Anonym sa...

Den har jag tänkt läsa också, blir nyfiken när många skriver om den.
Mia

Ewa K sa...

Den boken har jag tänkt att läsa. Jag är inte 100% förtjust i Majgull Axelsson, så därför ska det bli extra intressant att läsa "Jag heter inte Miriam".

[Anna] sa...

Jag heter Miriam är väldigt poppis just nu!

Helena sa...

Står i kö på den på biblioteket (plats 119 senast jag kollade...). Har hört mycket bra om den så förväntningarna är höga :)

Emmas hylla sa...

Denna har jag reserverat på biblioteket, men jag ligger nog närmre än plats 119 som Helena har :) Trevlig helg!

Anonym sa...

Den här står högt på önskelistan. Det är ett intressant ämne i händerna på en skicklig författare.

Sanna sa...

Axelsson är ruggigt bra, den här har jag ännu inte läst men alla hennes andra böcker har jag ju gillat.

Boklysten sa...

Har bara läst en bok av Axelsson tidigare men jag börjar bli mer och mer nyfiken på den här.

bloggbohemen sa...

Jag måste nog också läsa Axelssons bok. Alla hyllar den!

Anna sa...

Jag har bara läst Aprilhäxan av Axelsson förut, men den är ju så otroligt bra att jag bara vill suga i mig allt jag kan :) Föga förvånande är det extremt lång kö på Miriam på biblioteket nu, så jag får väl se om jag måste vänta tills den kommer i pocket...

Trevlig helg! :)

Skrivande sa...

Har hört och läst så mycket gott om den här boken att den nog får hamna på att läsa-listan :)

Lotten sa...

Den gav jag också en femma :-)

Vargnatts bokhylla sa...

Den har jag inte läst

Lena sa...

Majgull Axelsson är en författare so jag vill läsa mer av!

Zelly sa...

Denna har jag inte läst eller hört talas om, tack för tipset.

Freja sa...

Jag gillade hennes Aprilhäxan, så den här kanske kan vara nått för mig!