lördag 19 april 2014

Glad Påsk!

Det är påskafton och hemma hos mig råder lugnet innan stormen då nästan hela släkten kommer på påskmiddag. I år kommer det att serveras kavring med kallrökt lax, en fransk lammgryta (som jag aldrig provlagat) och en hemmagjord chokladmousse. Till skillnad från alla andra så hoppas jag att det fortsätter vara mulet under eftermiddagen, det blir nämligen så hiskeligt varmt i min lägenhet när solen ligger på och det kommer nog att vara varmt ändå när det är fullt med folk här.


Resten av helgen kommer jag att försöka ägna åt påskläsningen som i år består av Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson (som börjat väldigt bra) och När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka.

3 kommentarer:

Lena sa...

Låter som en mysig påskafton!

Anonym sa...

Och maten var jättegod och vi hade så himla trevligt!
Tack säger hela lilla släkten!

Bokmoster sa...

Två böcker jag gärna vill läsa! Hoppas du har haft en fin påskhelg :)