måndag 28 april 2014

Fyrahundrafemtio

För ett par veckor sedan kom det första numret av den nya litteraturtidningen Fyrahundrafemtio hem i brevlådan efter att jag beställt en provprenumeration på tre nummer, och nu har jag äntligen hunnit läsa tidningen ordentligt. Jag tycker om det första numret av tidningen med blandningen av korta och långa artiklar och att den tar upp lite annorlunda saker jämfört med vad andra tidningar gör. Reportaget om packarna som jobbar för Amazon i Tyskland och deras totala brist på rättigheter i arbetet lämnade mig med en känsla av att jag inte vill beställa från dem något mer (inte för att jag handlar från dem så ofta i alla fall). Intervjun med den för mig obekanta Maggie O’Farrell gjorde mig nyfiken på hennes nya bok Sommaren utan regn som precis kommit ut och som jag genast reserverade på biblioteket. Jag vet inte när nästa nummer kommer ut, men jag det redan fram emot att läsa det. 

Inga kommentarer: