lördag 15 mars 2014

11 frågor och svar

Det är ju alltid trevligt med enkäter och här hittade jag en trevlig

1 Vilka är de fem författare du har flest böcker av i bokhyllan? Joyce Carol Oates, Peter Englund, Vilhelm Moberg, Haruki Murakami, Maria Gripe

2 Vilka fem författare av de du har i bokhyllan uppskattar du mest?
Maria Gripe, Jane Austen, Sara Lövestam, Peter Høeg, Haruki Murakami

3 Senast köpta inbundna bok? 
Expeditionen av Bea Uusma på bokrean

4 Senast köpta pocketbok?
Vredens druvor av John Steinbeck, fast den är inte till mig och jag kommer inte ihåg vilken pocketbok jag köpte innan dess

5 Favoritgenre?
Tycker om att blanda min läsning, men har en förkärlek för deckare

6 Ultimata längden på en bok?
349 sidor

7 Köpa eller låna böcker? 
Låna

8 Inbundet, pocket eller e-böcker? 
Jag blir allt mer förtjust i e-böcker, men tycker om alla format (med undantag för inbundna tegelstenar som ska bäras omkring i väskan)

9 När på dygnet läser du helst?
När helst det finns tid och ork. Har börjat läsa e-böcker i telefonen så fort det uppstår lite dötid i vardagen

10 Tre böcker du inte läst än men som du ser fram emot?
Sedan jag för ett par dagar sedan fick veta att det John Ajvide Lindqvist kommer med en ny bok i höst, så ser jag verkligen fram emot att läsa Himmelstrand. Sedan så är jag nyfiken på Lisa Jewells nya Fågelburen och Hans Falladas Ensam i Berlin.

11. Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? 
Skulle gissa på Ronja Rövardotter eller Bröderna Lejonhjärta, två böcker som jag läste många gånger som barn. Nu läser jag sällan om böcker då jag har fullt upp med att läsa nya böcker.

1 kommentar:

Monika sa...

Jag gillar verkligen att du så precist anger ultimata längden på en bok. Men jag får nog hålla med :)