söndag 16 februari 2014

Enkätdags

Jag hittade en enkät hos Bokmania som jag tänkte att det passar att svara på så här en söndagskväll.

1. Antal böcker jag äger:
Ingen aning faktiskt, men det är i alla fall ganska få i förhållande till hur mycket jag läser.


2. Senaste boken jag köpte:
Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt och Ensam i Berlin av Hans Fallada som e-böcker i ett försök att komma igång med läsningen igen.

3. Senaste boken jag läste:
Läste ut Marias testamente av Colm Tóibín för några dagar sedan

4. Böcker som jag läser parallellt just nu:
Dagarna med farmor av Frédérique Deghelt i telefonen och paddan, Grejen med verb av Sara Lövestam som pappersbok och Hungerspelen av Suzanne Collins som ljudbok.

5. Fem böcker som betyder mycket för mig:
Att välja fem böcker är inte så lätt, men här kommer i alla fall en lista på böcker som varit med att göra mig till den jag är idag;

Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
De kanske lämpade av Peter Høeg
Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe
Jack av Ulf Lundell
Utvandrarna av Vilhelm Moberg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid kul med lite enkäter.
Mia

bloggbohemen sa...

Dagarna med farmor läste jag i somras och tyckte om. Kul att läsa din enkätsvar.