tisdag 18 februari 2014

Bokrean

Det börjar dra ihop sig för årets bokrea och återigen tycker jag att rean blir allt sämre och mindre intressant. Idag när reakatalogen kom med posten så befästes min åsikt när jag bläddrade igenom den och hittade inte många böcker av intresse. De flesta intressanta böckerna har jag redan läst, i något fall ligger böckerna och väntar som e-bok i paddan och Letton. En sak som slår mig är att böckernas livslängd verkar bli allt kortare då ett antal titlar som är med på rean som kom så sent som i höstas. Den enda bok som kändes intressant i katalogen är Bea Uusmas Expeditionen (den illustrerade utgåvan), som fick Augustpriset i fackboksklassen ifjol och som jag läste och fullkomligt älskade, och det är en sådan bok som jag gärna vill äga.

2 kommentarer:

Carro sa...

Precis den boken har jag också spanat in! :)

Bokmoster sa...

Bra tips, den kanske hamnar i min reapåse :)