söndag 29 september 2013

När man inte är på Bokmässan

 
Då jag inte kom iväg till Bokmässan i Göteborg i år heller så for jag istället till Åre Höstmarknad för att trängas med folk istället. Det är dessutom betydligt närmare att åka till Åre (10 mil) än till Göteborg (typ 80 mil).


Jag passade även på att åka Bergbanan för första gången på många, många år då den var gratis under marknaden. På köpet fick jag lite information om vad som ändrats i vagnarna sedan mamma hade säsongkort i början av 1960-talet.

Eftersom vi bodde i släktens lilla stuga så möttes jag av den här synen när jag vaknade, en spegelblank Åresjö och dimma över Renfjället.

 
Istället för att köpa böcker så blev det ett par sköna tofflor i tovad ull på rea. Jag följer instruktionerna och går barfota i dem och då är de alldeles lagomt varma.

Så klart blev det även ett besök på den lokala chokladfabriken, där man förutom att köpa god choklad även kan provsmaka olika sorter och titta på när den görs. Dessutom så hann jag med en del läsning, en vinst i en deckarfrågesport och tre vinster i alfapet.

2 kommentarer:

Lotten sa...

Jag såg att Åre Chokladfabrik skulle stå och sälja, och bara det var nästan skäl nog att åka dit ;-)

Anonym sa...

Lite godis är aldrig fel.
Mia