söndag 22 september 2013

Annorlunda läsning

Den här helgen har jag hjälpt mina föräldrar att passa systerdöttrarna A 4 år och L 6 månader medan deras föräldrar var på bröllop. Det har inneburit att jag inte hunnit läsa många rader i mina böcker, däremot så har jag fått lyssna på en liten annan typ av böcker som bland andra Bajskorv av Stephanie Blake (mycket rolig i en viss ålder) och Gittan och gråvargarna av Pija Lindenbaum. Vi har även hunnit med att leka, bygga lego och besöka den internationella matmarknaden som var i stan, där jag passade på att äta både fransk snabbmat och bakverk (det börjar kanske bli dags att ta i tu med att planera en resa till Frankrike). Eftersom jag inte är van att umgås med energiska barn hela dagarna så behöver jag nu återhämta mig lite.

Inga kommentarer: