söndag 14 juli 2013

Brott och straff – försök två

Det finns några böcker som det känns som att jag borde läsa, men det blir inte av. En av de böckerna är Brott och straff av Fjodor Michajlovitj Dostojevskij. Förra sommaren bestämde jag mig för att göra slag i saken och köpte pocketutgåvan, men efter att ha burit omkring på den ett par veckor utan komma längre än till sidan 187 gav jag upp. För att inte ge upp boken helt så lade jag undan den med bokmärket kvar, i fall jag skulle få för mig att läsa resten av den. När jag upptäckte att boken finns som ljudbok, med Per Myrberg som inläsare, tänkte jag att det kanske går lättare att lyssna på boken. Det visade sig att det inte gick så mycket bättre med ljudboken, någonstans under CD 9 (av 22) började jag inse att allt gick in genom ena örat och ut genom det andra och gav ännu en gång upp. Jag trodde att jag skulle få problem med att hålla isär alla ryska namn i när jag lyssnade på ljudboken, men det hade jag intressant nog inga problem med. Det återstår att se om jag någonsin kommer att ta mig igenom Brott och straff.

1 kommentar:

bloggbohemen sa...

Här är en till som inte lyckats ta sig igenom boken. Mordet - intressant. Allt feberyrande därefter tråkar dock ut mig i längden.