tisdag 7 maj 2013

Letto

Efter att ha funderat fram och tillbaka och läst på om e-boksläsare, så slog jag till slut och köpte en Letto. Idag kunde jag äntligen hämta ut paket, som även innehöll det röda fodralet som jag beställde samtidigt. Det visade sig till min glädje att den redan innehöll ett par böcker, Mari Jungstedts Den sista akten (som jag läst) och Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken (som jag inte läst), plus några noveller. Det visade sig vara superenkelt att föra över de e-böker som jag haft liggande i datorn och även att låna en bok från biblioteket och föra över via datorn. Nu återstår det bara att se om det är Letton som kommer att göra att jag börjar läsa e-böcker, eller om jag kommer att sakna att kunna klappa på böckerna.

3 kommentarer:

Ina sa...

Det ska bli roligt att höra vad du tycker om att läsa e-böcker. Grattis till inköpet och ett snyggt fodral.

bloggbohemen sa...

För mig är det nog så att läsplatta är ett måste för att jag skall börja läsa e-böcker. Min Iphoneskärm är för liten. Frågan är ju bara om jag är redo för e-böcker än ...

Den läsande Kaninen sa...

Det återstår att se om jag verkligen är redo för e-böcker. Provade att läsa på telefonen, men det gick inte så bra. En fördel med Letton tycker jag är att den inte är så jättedyr, så det är inte hela världen om det inte blir jättemycket läst på den