måndag 22 april 2013

Bokresan

Jag är nu hemma igen efter att ha tillbringat helgen tillsammans med en massa trevliga människor på Bokresan som Petra och Ann-Sofi på Breakfast Book Club ordnade för andra året. Precis som förra året så var vi på mysiga Syninge kursgård, där solen sken både lördag och söndag så det kändes som om våren är på väg trots allt.
 

I år bodde jag i ett som heter SEKO Postrum Skärholmen och då fanns det så klart en bok om brevbärare på rummet.


Även i år så hade det ordnats med en rejäl bokpåse åt oss, det är högen till vänster på bilden. Gladast blev jag nästan över Karin Alvtegens nya Fjärilseffekten, som jag tänkt läsa snart. Högen till höger är den böcker som jag plockade på mig vid bokbytarbordet. Trots att jag hade väskan full med böcker, så kunde jag inte låta bli att köpa en deckare av Peter James på Pocketshop efter att Enligt O tipsat om att hans böcker utspelar sig i Brighton (där jag bodde och arbetade i 2,5 år). På hemresan var jag väldigt glad för att jag betalat några extra tior för att åka i första klass på tåget hem, eftersom det även innebar att jag fick sitta och ta igen mig i lugn och ro i en skön fåtölj i loungen på Stockholms C. Det fanns även gratis fika (även om kaffet var nästintill odrickbart).
 
Jag köpte även det är fina halsbandet som Mind the book gör och som såldes till kulturtantspris under helgen.

4 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Det låter som att alla hade riktigt trevligt på Bokresan. Kanske hänger jag på om det blir en nästa år också.

Gia - Bokfrossa sa...

Vilken fantastisk bokpåse :)

Lotta - hyllan sa...

Det var en helg att minnas! Kul att ses :)

Den läsande Kaninen sa...

bloggbohemen - häng på nästa år, det är en trevlig tillställning

Gia - ja, påsen var riktigt trevlig

Lotta - det var trevligt att träffas, hoppas vi det nästa år också