onsdag 6 mars 2013

Tematrio - Bokrean

Den här veckan handlar Lyrans Tematrio om bokrean och frågan är;

Berätta om tre böcker ni fyndade på årets bokrea!  

Alltså tre fynd från årets bokrea, det ställer till lite problem. Även om jag är en boknörd av stora mått så har jag faktiskt inte varit på bokrean än i år (reabordet på mataffären räknas inte) då jag inte haft något ärende fram på stan sedan bokrean drog igång. När jag hade bläddrat igenom reakatalogerna och bara ha hittat en bok av intresse så visade det sig att mamma skulle ta en titt på rean, så jag bad henne köpa boken som jag ville ha. Boken i fråga är Tornet av Uwe Tellkamp, som jag aldrig verkar hinna läsa när jag lånar hem den från biblioteket (den verkar dessutom nästan alltid vara utlånad eller reserverad) och jag har velat ha ett eget exemplar ett tag. I helgen är tanken att jag ska gå en sväng på stan och då kanske jag tittar in bokaffärerna. I alla fall så tänker jag titta förbi hos mina föräldrar för att hämta upp årets reainköp.

2 kommentarer:

Monika sa...

Hoppas du hittar något kul på rean i helgen då :)

bloggbohemen sa...

Jag tyckte inte det fanns något som direkt lockade på rean så jag förstår att du inte kollat in utbudet. Blev bara två böcker för min del.