fredag 29 mars 2013

Bokbloggsjerka 29 mars – 1 april

I dag är det långfredag och veckans bokbloggsjerka har ett påsktema

Vad ska du göra i påsk?

Den här påsken kommer att gå avslappningens tecken med god mat, förhoppningsvis en hel del läsning och kanske även något träningspass. I morgon kommer familjen hit och äter en enklare påskmiddag. Idag på långfredagen så vill jag inte ha det alltför roligt så jag tänker ta tag i lite välbehövlig städning (inte för att jag är troende, utan tycker om tanken med att ha lite tråkigt en dag om året).

10 kommentarer:

Monika sa...

Lite så är det för mig också, långfredag hör lite ihop med att ha det lite långsamt :)

Vargnatts bokhylla sa...

Städning ska det bli här hemma också idag hade jag tänkt.

C.R.M. Nilsson sa...

Jag måste nog städa och möblera om eftersom jag snart ska köpa ny bokhylla och måste få in den. Men annars tänker jag lite som du - en påsk i avslappningens tecken.

Howhollowheartandfull sa...

Jag har en privat revolution och tänker inte alls ha tråkigt i dag!

Men det låter som att du får en jätteskön påsk!

Anonym sa...

Tänkte också klämma inte lite städning idag. Men jag tänkte ha musik på högsta volym samtidigt så det blir lite roligare.

bloggbohemen sa...

Din helg låter ungefär som min och visst är det lite underskattat det där med att ha tråkigt.

Lena sa...

Ingen städning här under helgen, däremot ett tvättpass på Påskdagen.

Ina sa...

Jag ska inte städa alls. Jag ska hem till den trevliga och belästa Kaninen och äta god påskmat. Sen blir påskdagen vikt för läsning.

Johanssonshenke sa...

God mat är typiskt bra!

Freja sa...

Jag har småstädat hela helgen, skäönt att ta det lite i delar. Men jag har läst alldeles för lite inser jag nunär helgen nästan är slut...