måndag 7 maj 2012

10,7%

eller 107 av de 1001 böcker du måste läsa innan du dör som Göran Hägg listat i bok har jag läst kom jag fram till när jag räknade idag, inklusive Anna Karenina som jag håller på med. Jag har inte räknat sedan jag fick den i julklapp för några år sedan och det hade tillkommit några sedan förra genomgången. Dessvärre är det så att en del böcker som jag blivit sugen på att läsa finns inte att få tag på längre.

Annars så läser jag fortfarande Anna Karenina som går väldigt långsamt trots att jag tycker att den är bra. Kombinationen av en text med lite motstånd, svårheten att hitta lästid (när jag inte är trött på kvällarna) och den något otympliga tjockleken (879 sidor) som gör det svårt att hitta en bekväm läsställning, har gjort att det inte går så fort. Det kan även bli så att jag får ta en paus när jag kan lägga händerna på Eld, det beor på om jag eller biblioteket är snabbast.

Inga kommentarer: