fredag 23 mars 2012

Bokinköp

Vanligtvis så är jag en storlånare på biblioteket, men emellanåt så dyker det upp böcker som jag inte kan motstå att köpa. När jag fick ett presentkort på Adlibris i födelsedagspresent så var det bara att slå till och igår anlände ett paket med tre böcker. Nu när första delen av Haruki Murakamis 1Q84 har kommit i pocket så väntar jag nog på att del två och tre ska komma ut i pocket innan jag läser dem.
Eftersom jag fick Ferdinand von Schirachs fantastiska Brott i goodiebagen på Bokresan så var jag bra tvungen att köpa den matchande Skuld. Jag har skrivit om Brott här och Skuld här.
Idag när jag tog en tur på stan efter jobbet idag så passade jag på att köpa Henrik Langes Den sämsta får du gratis till halva reapriset eftersom jag var lite för snål för att köpa den till ordinarie reapris (29,50 istället för 59).

Inga kommentarer: