torsdag 20 oktober 2011

Den som väntar på något gott...

Det sägs att den som väntar på något gott kan inte vänta för länge. Med tanke på hur länge jag fått vänta på att den här skivan med Intermezzo som jag köpt på Tradera så borde den vara väldigt bra. Men tyvärr så är den inte det, snarare så är det en riktigt dålig skiva som bara innehåller EN bra låt, Kom och ta mig (som handlar om vapenvägran). Intermezzo var ett band med en väldigt ung Orup (som tack och lov utvecklats som låtkrivare sedan den här skivan) och det här är deras första skiva. Anledningen till att jag köpt den är att jag har Intermezzos två andra skivor och gillar dem, i alla fall en del av låtarna. Rent textmässigt så är låten De e vi som bestämmer som handlar om att man kan vara ihop med och ha kul med en mossig gammal tant på 35 ett riktigt bottennapp. Det var tur att den inte var så dyr.

Inga kommentarer: